گروه طراحان سرگرمی ژووری مانگ یک شرکت مستقل، متشکل از متخصصان صنعت بازی و انیمیشن و نرم افزار است. این شرکت در سال 1391 با هدف تولید و آموزش، بازی های رایانه ای و انیمیشن توسط مهندس محمد حیدری تاسیس شد.

هفته پژوهش و فناوری امسال با شعار «پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی» در تاریخ ۲۴ لغایت ۳۰ آذرماه و به صورت کشوری برگزار می‌شود.

 

ژووری مانگ در نمایشگاه فن بازار و پژوهش

شعارهای روزانه هفته پژوهش

در این رویداد برای هر روز یک شعار انتخاب گردید و در همین راستا روز 24 آذرماه، اولین روز هفته پژوهش با عنوان «پژوهش، فناوری، مدرسه و دانشگاه»، ۲۵ آذرماه و دومین روز هفته پژوهش با عنوان «پژوهش، فناوری و رسانه»، ۲۶ آذرماه و سومین روز هفته پژوهش با عنوان «پژوهش، فناوری و صنعت»، ۲۷ آذرماه و چهارمین روز هفته پژوهش مصادف با روز وحدت حوزه و دانشگاه با عنوان «پژوهش، فناوری و علوم انسانی و هنر» و ۲۸ آذرماه با عنوان «پژوهش، فناوری و مسئولیت های اجتماعی و پژوهش، فناوری و تعاملات بین المللی» نامگذاری شد.

باتوجه به اینکه پایه و اساس پژوهش در مدارس شکل می گیرد بنابراین حضور دانش آموزان در دانشگاه ها نقش بسزایی در توسعه فرهنگ پژوهش و فناوری میان دانش آموزان دارد.

فرآیند توسعه اقتصادی دانش‌محور نیازمند زیرساخت‌هایی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و تسهیل مبادلات و انتقال صحیح فناوری است. یکی از ابزارهایی که برای تسهیل فعالیت‌های توسعه فناوری، شفاف‌سازی و تقویت بازار فناوری در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، فن‌بازارها هستند.

اما فن بازار چیست؟

فن‌بازار به‌معنای بازار فناوری، در حقیقت بازاری برای عرضه و فروش فناوری است.  همانطور که بازار مسکن محل مبادله مسکن است و بنگاه‌های معاملات مسکن واسطه‌های اطلاعاتی و حقوقی معامله مسکن هستند، در بازار فناوری نیز فن‌بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناوری و مشاوره درباره مراحل انتقال فناوری به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» را دارند.

یک فن بازار دارای نقش‌های مهمی همچون بهره‌برداری از فناوری و پتنت‌های استفاده نشده، مبادله فناوری و نقش واسطه‌گری بین عرضه‌‌کنندگان و متقاضیان، ارائه ارتباط‌های مرتبط با فناوری همچون شیوه‌های تجارت و تجاری‌سازی فناوری‌ها و بازاریابی برای آن‌ها و خدمات پشتیبانی همچون جستجوی عرضه‌کننده و متقاضی فناوری و خدمات مالی است.

 

ژووری مانگ در فن بازار 97 چه نقشی ایفا کرد؟

گروه طراحان سرگرمی ژووری مانگ درهفته پژوهش، فناوری فن و بازارمستقر در پارک علم و فناوری کردستان با داشتن دو غرفه بصورت جدی حضور یافت. این نمایشگاه در سالن نمایشگاه‌ها و نوآوری پارک علم و فناوری کردستان در 29 غرفه و به مساحت تقریبی 500 متر برگزار شد، و در این رویداد آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشی و فناوری واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری استان کردستان، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های استان کردستان به معرض نمایش گذاشته شد.

 در این نمایشگاه گروه طراحان سرگرمی ژووری مانگ با ایجاد فضایی مهیج برای دانش آموزان، امکان استفاده و بازی رایانه ایی شوفر را برای بازدیدکننده گان فراهم ساخت. بازی شوفر یک بازی در سبک اتومبیلرانی می باشد.

بازی های سبک اتومبیلرانی یکی از محبوبترین سبک های جهان است که گیمرهای زیادی به آن علاقه دارند. در همین راستا استودیوی "ژووری مانگ" اقدام به ساخت بازی "شوفر" نمود که تولید آن ازسال 1391 به همت  12  نفر از جوانان نخبه و خلاق کردستانی به مدیریت آقای "محمد حیدری" آغاز شد و پس از سه سال کار مستمر با گرفتن Green Light از شبکه ی معتبر پخش بازیهای رایانه ای "استیم" روانه بازارهای جهانی گردید.

بازی "شوفر" یک بازی چند کاربره است که در آن از 9 زبان زنده دنیا استفاده شده  و در این بازی 27 مدل ماشین وجود دارد که برخی از خودروها با اسکن سه بعدی مدل اولیه آماده شده و تخریب پذیری خودروها مستقیما برروی واکنش پذیری خودرو تاثیر می گذارد.

لوکیشن های بازی در محیط زیبای کوه های زاگرس اتفاق می افتد و کلیه ی مسیرها تا 70 درصد شبیه مسیر واقعی خودشان هستند . 15 مسیر نیز با سه نوع آب و هوای مختلف در نظر گرفته شده که گیمر می تواند به دلخواه انتخاب کند.

 

 

2298بازدید